12 Kasım 2012 Pazartesi

Açma Tava Böreği



Oğlumun ıspanak sevmediğini daha önce söylemiştim ve böreğin içinde bayıla bayıla yediğinden de bahsetmiştim bu kadar şey den bahsedince bu böreğin okuldan yeni dönen delikanlıyı sevindirmek için sıcak sıcak piştiğinden bahsetmeme gerek yok herhalde :))

Yazdığım en garip yazı oldu galiba , içimdeki ruh halimi varın siz düşünün garii  :)


Malzemeler

3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
yeteri kadar su

Pişirmek için 1 yemek kaşığı kadar tereyağ

İç malzemeler

300 gr kadar ıspanak
1 kuru soğan
tuz
1 tutam nane ( isteğe bağlı ben çok yakıştırıyorum )
2 yemek kaşığı kadar sıvı yağ ( ben zeytin yağ kullandım )

Yapılışı

Bir kaba un ve tuzu koyup havuz gibi ortasını açıp azar azar su ekleyerek  mantı hamuru gibi sertçe bi  hamur tutup  üzerini örtüp dinlenmeye bırakalım.

Ispanakları yıkayıp ince ince doğrayın ( sadece yaprak kısımlarını ) tavaya biraz zeytinyağ ekleyip küp doğradığımız soğanları pembeleşene kadar kavurun üzerine ıspanakları  ekleyip pişirin tuz ve naneyi de ekleyip ılınması için bekletin.

Hamuru tezgaha alıp tekrar yoğurduktan sonra 2 eşit parçaya ayırın alt katını böreğinizi  pişireceğiniz tavanız dan biraz daha büyükçe açın, iyice ılınan iç harcı yayın.
Geriye kalan hamuru da açın ve üzerine kapatın.Biraz daha büyük açtığınız alt katın kenarlarını birleştirmek için saç örgüsü yapar gibi kıvırın..

Kısık ateşte üzerini kapatarak altlı üstlü pişirin..

Afiyet Olsun..

1 yorum: