29 Mayıs 2012 Salı

Bir Hamurla Üç Farklı Kek



Bizim evde herkes farklı kek seviyor, eşim için kesinlikle çikolata kakao olmalı hata kek ne kadar koyu renkliyse o kadar lezzetli..

Bende bi çözüm buldum keklerin arkasında gördünüz kağıt kalıpları almıştım nedense onları ekmek yaparken kullanacağım diye kaldırdım. Dünya Pasta ve Kek Günü için ne yapsam diye düşünürken bu kalıplarda farklı kekler yapmak geldi aklıma.

Valla şahane oldu , benim için meyveli , eşim için bol kakaolu ve damla çikolatalı , oğlum için iki renkli kek yapmış oldum.Bu arada oğlumun iki renkli kekinin içindeki kalp şekli tamamen tevafuk :)

Ben bu fikri pek sevdim bu kalıpları daha sık kullanacağım gibi geliyor. aklım da şimdi de bir hamurla iç farklı ekmek projesi var :)

Malzemeler

4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı portakal şekerlemesi veya 1 paket vanilya
2 paket kabartma tozu
3 su bardağı un

Meyveli kek için

1 çay bardağı üzüm

Kakaolu kek için

Tepeleme 3 yemek kaşığı kakao
1/2 çay bardağı damla çikolata


Yapılışı

Öncelikle temel kek hamurumuzu hazırlayalım.Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra diğer malzemeleri sırasıyla ekleyip hamuru hazırlayalım..

Hamuru 3 eşit parçaya bölelim bir tanesinin içine üzümü diğerinin içine kakao ve damla çikolatayı ekleyip iyice karıştıralım.Kakaolu hazırladığımız hamurdan 3 yemek kaşığı kadar ayırıp kalıplara dökelim .
İki renkli için kalıbın dimine sade hamurdan sonra ayırdığımız kakaolu hamurdan ve üzerine tekrar sade hamurdan döküp hazırlayalım..
Bütün kalıpları bi tepsiye yerleştirip 180 derecede kürdan testini geçene kadar pişirelim..


Afiyet Olsun..

3 yorum:

  1. süper fikir. Elelrine sağlık. bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek üzere

    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil