4 Mart 2009 Çarşamba

Portakal Şekerlemesi

Bu şekerlemeyi aslında ben uyudurdum zannediyordum ki tam yapıp dolabıma kaldırdıktan sonra bi bakım dedim blog arkadaşlarım nasıl yapmışlar meğer benim gibi düşünen pek çok kimse varmış.

Şu bi gerçek ki bu şekerleme hayat kurtarır nasılmı :mutfağa girdiniz kurabiye yapıcaksınız yumurtalar un derken bi baktınız vanilya yok tabi telaşda yok önceden hazırladığınız portakal şekerlemesinden bi çay kaşığı yeter...

Çocuğunuz kek istedi bide portakallı diye tutturdu herşey var ne yok portakal ama üzülmeyin siz maharetli bi ev hanımısınız önceden yaptığınız şekerlemeden bi kaşık yeter..

Kullanım şekilleri gördüğünüz gibi arttıkça artıyor. Biliyorum kendinize hakim olamayıp mutfağa girdiniz bile :)

Madem hepimiz mutfaktayız hadi şekerleme yapalım ..

Malzemeler

1 ölçek portakal kabuğu
1 ölçek şeker
mutfak robotu


Yapılışı

Portakalın kabuklarını içteki beyaz kısımlarını fazla almadan soyun sonra rondonun içine bu kabukları koyup iyice doğrayın baya küçükmesi lazım, buradaki işlemimiz bitti.

Rondonun kapağını açıp portakal kabuğunuz ne kadarsa o miktarda şeker koyup karştırın bu işlemi kavonoza alır kende yapa blirsiniz şöyle ki bi şeker bi portakal bi şeker .. gibi ama karıştırdığınızda portakal kabukları kendi sularınıda salıyorlar bence çok daha başarılı bi şekerleme oluyor.

Yeterli büyüklükte bi kavanoza aktarıp buzdolabında muhafaza edin 1 seneye kadar dayandığını biliyorum ama bu kadar uzun bekleteceksiniz arada sırada kontrol etmenizde fayda var.

Bu arda aynı işlemi rendeleyerekte yapabilirsinzi tercih meselesi

Afiyet olsun ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder