3 Haziran 2011 Cuma

Şehriyeli Pilav


Rahmetli babamın küçük bi esnaf lokantası vardı , annem yemekleri yapar babam etlerden ve pilavdan sorumluydu..

O kadar önemsedi ki pilav demlenirken kapağı açılınca bi pandumana kopardı sorma girsin :)

Babamdan bu kadar çabuk ayrılacağımı bilseydim pilavı nasıl pişirdiğini daha dikkatli izlerdim.

Seni her zamankinden daha çok özlüyorum..

Malzemeler

2 su bardağı pirinç
1/2 su bardağı arpa şehriye
3 su bardağı su
1/2 çay bardağı sıvı yağ ( ben fındık yağı kullandım )
2 yemek kaşığı margarin ( ben teremyağ kullandım )
tuz

Yapılışı

Tencereye sıvı yağ ve margarini koyup biraz ısıtalım içine arpa şehriyeleri ekleyip renkleri değişene kadar kavuralım..

Yıkayıp iyice süzdüğümüz pirinçleri ekleyip bu esnada tuzunu da katıp pirinçler şeffaflaşana kadar kavuralım..

Suyu ekleyip altını iyice kısalım üzeri göz göz olunca pilavımız olmuş demektir.Üzerini havlu peçeteyle örtüp dinlendirelim..

Sıcak sıcak servis edelim ..

Afiyet Olsun..


  • Pirinçler kavrulurken tuzunu atarsanız pirinçlerin çok daha az kırıldığını göreceksiniz.





4 yorum:

  1. Nur içinde yatsın babanız...
    Pilavınız çok güzel gözüküyor, tane tane.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Yemekçinin Mekanı/Nazlı beğenmenize çok sevindim

    YanıtlaSil
  3. ALLAH rahmet eylesin....pilavın yanında peynir pek canlandıramadım ama güzel oluyormu? görüntü süper...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Akdeniz Kızı : Amin çok sağol Allah bütün ölmüşlerimize rahmet etsin inşallah.. doğruyu söylemek gerekirse ben pek severim peynirle pilavı hatta bazen öğlen bi tabak pilavın üzerine peynir serpip mikrodalgada peynirler eriyene kadar ısıtıp yerim mutlaka dene kaşarlı da süper oluyor sevgiler

    YanıtlaSil