9 Eylül 2009 Çarşamba

Tahinli Cevizli Kek


Yiğyenlerin parmaklarının varlığından emin olamadıkları , tahini çok sevenler için ideal, çocuklar için faydalı ,lezzeti çok farklı bir kek mutlaka deneyin..

Malzemeler

2 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı tahin
3 su bardağı un
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya
1 yemek kaşığı kadar susam



Yapılışı

Yumurtayla şekeri beyazlaşıp köpürene kadar çırpıyoruz yoğurt tahin ve vanilyayı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.

Una kabartma tozunu ekleyip sıvı karışıma yavaş yavaş ilave ediyoruz .En son cevizi ekleyip kaşık yardımıyla karıştırıyoruz.

Kalıbımızı margarinle yağlayıp üzerine bizar un serpiyoruz.Bu esnada susamıda kalıbımızın dibine ekliyoruz.
Kekimizide döküp 180 derecede kürdan testini geçene kadar pişiriyoruz..

Afiyet Olsun..



1 yorum:

  1. adım gibi biliyorum ben bundan yedim hatta ne zaman tekrar yapacaksın diye sorduydum ne zaman istersen cicim demiştim soruyorum ne zaman :)nefis bi şey bu

    YanıtlaSil