12 Mart 2009 Perşembe

Ayva Reçeli


Bu sene ben portakal reçeli yapmakla yetindim.Aslında bu kış desem daha doğru yazın mis gibi çilekler . vişneler kayısılar pazar tezgahlarında yerini alınca kendimi büyük ihtimalle tutamayacağım..

Bu gördüğünüz ayva reçelini annecim yaptı ellerine sağlık gerçekten tadı kıvamı yerinde hemen sizinle paylaşmak istedim.Garanti olsun diye bitmeden resimledim :) benim yaptığım portakal reçelide bir dahaki sefere artık ..

Gelelim tarife ;

Malzemeler

2 kg ayva
2 kg toz şeker
1 su bardağı su
yarım limon

Yapılışı

Ayvaların kabuklarını soyup rendenin kalın tarafıyla rendeleyelim içinden çıkan çekirlekleri ayıralım
Bir tencereye rendelenmiş ayvaları , toz şekeri ve suyu koyup kısık ateşte pişirmeye başlayalım ayvanın içinden çıkan çekirlekleri ufak bi tülbent parçasına sarıp tencereye ekleyelim herkesin bildiği gibi bu reçelin dayanılmaz rengini yakalamak için isteye bağlı olarak karanfilde eklene bilir.
Reçelin üstüne çıkan köpükleri toplayalım eğer suyunu çok çekerse su ilavesi yapıp en son limonunda içine sıkıp 5 dakika daha pişirelim

Reçel soğumadan kavanozlara boşaltıp serin yerde yada mümkünse buzdolabında muhafaza edelim.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder