17 Ekim 2013 Perşembe

Başak Ekmek - Ev Yapımı Ekmek

 

Tamam ,tamam itiraf ediyorum benim ekmeğim zencefile benzedi :) Evet ama çook lezzetli ve dumanı üstünde tazecik..
Daha önce çiçek ekmek te kullandığım Lorraine Pascale tarfini ile pişirdim ekmeği mutlaka deneyin işte adım adım zencefil ekmek :)


Malzemeler 

300 ml ılık su ( bir su bardağı veya küçük su şişelerinin yarısı, ben küçük oğlumun biberonun ölçü olarak kullandım ) 
3 yemek kaşığı sıvı yağ ( ben zeytinyağ kullandım )
2 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı toz şeker
1 paket ınstant maya
4 su bardağı un 

Yapılışı 

Derince yoğurma kabına un ve bütün kuru malzemeleri ekleyip karıştırın.Ortasını havuz gibi açıp sıvı malzemeleri ekleyip önce ortadan başlayarak hamuru yoğurmaya başlayın.
Hamur iyice toparlanınca ( bu esnada azda olsa  ele yapışa bilir ) tezgaha alın ve çok az un serptiğiniz tezgahta 10 dakika kadar yoğurun.



Hamurunuza ekmek şekli verip üzerini hafifçe yağladığınız streç film le kapatın oda sıcaklığında tam 1 saat mayalanmaya bırakın..



Mutfak makası yardımıyla ekmeğin üzerinden ( birleşme noktasına gelmeden ama çok da yüzeyden olmasın ) kesin.Ortalama 6 - 7 yaprak kesin..


Mayalanan ekmeğinizin önceden ısıtılmış  140 derecelik fırında 5 dakika kadar pişirin sonra dereceği 200 e çıkartıp ortama 30 - 40 dakika pişirin..




  • Fırına ekmeğinizi ilk koyduğunuzda 1 çay bardağı kadar suyu ısıya dayanıklı bir kap ile koyun.Bu ekmeğinizi kurutmadan pişirmenizi sağlayacaktır.
  • Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder