6 Temmuz 2013 Cumartesi

Gevrek Pide - Mayasız




Biz bu pide işini çok sevdik.Bu tarifi bulmam iyi mi oldu kötü mü tam olarak kestiremiyorum :) sık sık yapar olduk afiyetle yedikten sonra bi pişmanlık çöküyor sormayın gitsin :))

Daha önce mayalı pide tarifimi paylaşmıştım sizlerle maya ile arası iyi olmayanları da düşünerek işte kıtır kıtır gevrer pide isterim diyenlere aradıkları reçete işte burada ;

Malzemeler 

Hamuru İçin 

2 yumurta ( sarıları dışına sürmek için ayrılır )
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu 
2 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sirke
Aldığı kadar un ( oratlama 5 bardak kadar )

İç malzemesi ( ben kıymalı yaptım )

1 orta boy kuru soğan 
500 gr kadar kıyma
1 yemek kaşığı salça
1/2 çay bardağı kadar sıvı yağ 
maydanoz
tuz
pul biber 

Üzeri için 

1 su bardağı kadar rendelenmiş kaşar peyniri


Yapılışı 

İç harcını hazırlamak için soğanı küp küp doğrayalım ve sıvı yağ tavada biraz ısınınca içine ekleyip pembeleşmeye bırakalım.
Pembeleşen soğanlara kıymayı da ekleyip iyice kavuralım  salçayı ekleyip tuz ve pul biberi ekleyip yarım çay su ekleyelim karıştıralım ince ince kıydığımız maydanozu da ekleyip altını kapatalım..

İç harcı soğumaya bırakıp hamurumuzu hazırlayalım..

Unu karıştırma kabına alıp üzerine kabartma tozunu ekleyelim ortasını havuz gibi açalım.Sıvı malzemeleri ekleyip hamuru yoğurmaya başlayalım. 
Hamurumuz yumuşak ama ele yapışmayan bi hamur olduğunda tamam demektir Yarım saat kadar üzerini örtüp dinlenmeye bırakalım..
Hamurumuzda bezeler ayırıp açmaya başlayalım..



Un serpilmiş tezgahta uzunlamasına açalım


 


İçine soğuyan iç harcımızda ekleyip kenarlarını kapalım.Ayırdığımız yumurta sarılarını sürüp üzerine rendelediğimiz kaşardan serpip  200 derecelik önceden ısıtılmış fırında nar gibi kızarana kadar pişirelim..

Afiyet Olsun..

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım,kıtır kıtır tamda benim sevdiğim gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende daha çok seviyorum hatta bi dahaki sefere yoğurdu daha az koymayı düşünüyorum :))

      Sil