18 Haziran 2012 Pazartesi

Peçeteden Kocaman Gül


Oğlumun diş buğdayı partisinde evimizi süslemek için yapmıştım bu güllerden, ben duvara yapıştırmıştım.Hatırlamak için tık tık..

Adım adım peçeteden kocaman gülün nasıl yapıldığını fotoğrafladım hemen görsellerle devam edelim lütfen önden buyurun :)



Ben üç katlı büyük peçete kullandım tek katlı peçeteden yapacaksınız adedini biraz arttırın böylelikle bol yapraklı gül elde etmiş olursunuz..

4 tane büyük peçeteyi üst üste koyalım..



Ben önce ortadan ikiye



Sonra dört eşit parçaya ayıralım



Ayırdığımız küçük parçayı resimdeki gibi yelpaze yapar gibi katlayalım


Yelpazeyi kelebek gibi açalım artık katlarına ayırma vakti geldi..





Gördüğünüz gibi katlarını tek tek ayrın bir tarafı bittikten sonra diğer tarafı içinde aynı işlemi uygulayın..




İşte oldu bu resimde gördüğünüz uç kısmı kurdele ucu gibi kesilen gül şekli yaprakları daha sivri sivri..



Buda uç kısımlarının yuvarlak olarak kesilen şekli..



Şimdi yaptığınız bütün gülleri ( ben 3 tane yaptım ) bir araya getirip hepsini sıkı sıkı bağlayalım..




İşte mutlu son..Gülümüz hazır parti masasının üzerine irili ufaklı yapıp süsleye bilirsiniz ..

Eğer benim yaptığım gibi duvara yapıştırmak isterseniz gülleri bir araya getirmeden kullanmanız gerekir.

Daha renkli güller yapmak için farklı renkteki peçeteleri bir araya getirerek rengarenk güller yapabilirsiniz ..

Duvara yapıştırmak istediğiniz süsler için kağıt bant kullanırsanız boyanıza zarar vermeden çıkara bilirsiniz..

Süslemelerde tamam hadi bakalım partiler başlasın.. :)


2 yorum: