7 Mart 2012 Çarşamba

Lolipoplu Doğum Günü Pastası ve Partiden Notlar


Ne kadar çabuk geçiyor zaman , ailemizin en küçük ferdinin ilk partisini 4 mart ' da kutladık. Çok güzeldi her şey yorulduk ama buna deydi.


Lolipoplu Doğum Günü Pastasının İşte Tarifi ;

Malzemeler

Pandispanya İçin ( tarif Emel Başdoğan'dan )

250 tereyağ veya margarin ( ben teremyağ kullandım )
1,5 su bardağı toz şeker
300 gr krema
4 tatlı kaşığı ( tepeleme ) kakao
6 tane yumurta
2,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1/2 çay kaşığı tuz

Pasta kreması

3 su bardağı süt
2 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı un
2 tatlı kaşığı mısır nişastası
2 yumurtanın sarısı
2 paket vanilya

Meyve olarak ben muz kullandım

Üzeri için Kırmızı ve beyaz renkte şeker hamuru..

Yapılışı

Tereyağ ve şekeri çırpın ve içine tek tek yumurtaları kırın karıştırmaya devam edin.Krema ve limon suyunu ekleyip iyice karışınca kuru malzemeleri bi kapta karıştırıp kremalı sıvı karışıma ekleyip karıştırın.

Ben mini fırın tepsisi kullandım ( yağlı kağıt sermedim sadece tepsinin dibine margarin sürüp biraz un serptim )

Pandispanya hamurunu tepsiye döküp 175 derecede önceden ısıtılmış fırında kürdan testini geçene kadar pişirin.
  • Bir gün önceden pişirirseniz pandispanyanız daha kolay kesersiniz..
Pasta kreması yapılışı

Tencereye vanilyalar hariç bütün malzemeyi koyup koyulaşana kadar pişirin.Pişirme işlemi bittikten sonra vanilyaları ekleyip karıştırın..


Pastanın Birleştirilmesi

Pandispanyamızı enine 2 ye kesin tabanı servis yapacağınız tepsinizin üzerine yerleştirdikten sonra içine kenarlara fazla olmamak kaydıyla krema sürün dilimlediğiniz muzları yerleştirin ve muzların üzerine de biraz krema sürdükten sonra diğer pandispanyayı üzerine kapatın.

Pastamızın üzerene ince bi tabaka krema sürün ve buzdolabına yerleştirin.Şeker hamurunu açana kadar dinlensin.

Beyaz şeker hamurunu nişasta serperek pastanızdan daha büyük olarak açın , dinlenen pastamızın üzerine şeker hamurunu yerleştirip kenarlarını iyice pastaya yapıştırmak için sıvazlayın ve arta kalan kısımlarını keskin bir bıçakla kesin..

Üzerin istediğini gibi süsleyin .Ben kırmızı beyaz şeker hamuru kullanarak partimize uygun lolipoplar yaptım..


Afiyetle yenilenler ;


Tahinli minik çörek


Bonibonlu Kurabiye


Kısır

Ne yazık ki kayıtlara geçmeyen :) Yalancı Su böreği ve Tuğba'nın yaptığı lezzetli Patates Salatası da vardı menümüzde..


Lolipop temamıza uygun peçete halkalarımız..




Yine üzerinde lolipop tutan bebek resimli lolipoplarımız..



Duvar süsümüz ve mutlu son.. :)


Bana bu güzel günü hazırlamamda yardım eden arkadaşım , dostum biricik ablam Yasemin ' e , yaptığı süsler ve ince ayrıntılarla partimizin çok daha renkli geçmesinde katkıda bulunan zevkli arkadaşım Pembe Rehber Bengü 'ye , arkadaşım Yemek kokusu Tuğba ' ya , resim çekme stresini üzerimizden alan ve bu işi profesyonel olarak yapan sevgili Özlem hanıma , davetimize icabet eden bütün akrabalarımza , dostlarımıza tekrar teşekkürler..




4 yorum:

  1. ah bonibonlu kurabiyeler ne güzell:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Zeynep , çocuklardan çok rağbet gördü.Gerçekten güzeldi..

    YanıtlaSil
  3. sitenizi tesadüf eseri gördüm (: benim oğlumun adıda çınar.ne güzel şeyler yapmışsınız..tebrikler size.ve sevgiler (:

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkürler loporut takdir edilmek ne güzel, en güzeli de bunu dile getirmek :) size ve evladınız minik çınar a çok güzel günler dilerim..
    iadeyi ziyarete geliyorum birazdan :)

    YanıtlaSil