9 Mart 2012 Cuma

Fetih 1453



Beni filmde en etkileyen sahnenin afişini ekledim yazıma oysaki bir kaç tane daha afişi var .

Dün gece izleyebildim gerçekten çok etkilendim,birkaç tane garip sahnenin ve bilgilerin dışında gayet iyiydi hatta Kara Murat ' lar dan sonra buralara gele bilmemiz gerçekten çok şaşırttı beni , ama biz bunu yıllarca bekledik..

Filmin içeriğinden çok bütçesi ( $ 17.000.000 ) daha bi yordu çenemizi , biraz araştırınca bir çocuk filmi olan Sherk 2 ( $210.000.000 ) den bile daha ucuza mal etmişiz hemde baya ucuza .

Garip dediğim sahnelere gelirsek , tarih kitaplarında yazan Akşemsettin hz .nin köse olduğu bilgisi bu filmle yalandı ki , film de Akşemsettin hz.nin diz kapaklarına kadar sakalı vardı.
Bembeyaz saçları ve bembeyaz sakalları yaşlı olduğu imaji için yönetmene yeterli gelmemiş ki ' bide dişleri olmazsa daha bi yaşlı dururur ' demiş herhalde ki anladığınız üzere dişleri de yoktu.
Ulubatlı Hasan'nın perçemleri dövüşürken gözlerini tamamen kapatsa da iç güdüsel olarak rakibinin buluyordu , ee nede olsa o Tarkan ' ların Kara Muratların torunu :)


Fatihin babasının başı ucunda yaptığı konuşma da babasının ona yakın davranmadığından hatta onu kucaklamadığın dan bahsederken , kendi oğlu Beyazıt ' a yalandan sarılması , filmin son sahnesinden küffarın çocuğunu :) kucağına alıp şapur şupur öpmesi tarafımdan anlamlandırılamadı ..
Vee ön önemlisi Osmanlının simgesi olan Mehter takımı filmde yoktu bu gerçekten kulakların aradığı çok önemli bi ayrıntıydı !!

Bu kadar şeyden sonra ' ama genel olarak gerçekten keyifli hareketi bi film di ve oyunculukla diyecek yok tu ' desem inanırmısınız :)

İnanın gerçekten keyifli ve sıkılmadan 3 saat geçirdim vaktiniz varsa hiç kaçırmayın derim..

İyi seyirler..




2 yorum:

  1. o akşemsettin neydi öyle yaa!!!
    gıcık oldum. dişleri bende farkettim üstelik sonra dişleri de çıktı meydana..
    molla gürani yoktu mesela...
    gerçi iyi ki de yokmuş molla diye kim bilir onu nasıl çıkarırlardı karşımıza :)

    güzel film tamam bişe demiyorum.
    ama sanırım daha iyisini bekliyordum.

    YanıtlaSil
  2. Syhn ; aynen sana katılıyorum genel olarak çok iyiydi ama ayrıtılara inince çok gariplikler vardı.Mehter olayını neden atladılar çok merak ediyorum.Şimdi arayıp sorucam bakalım mantıklı bi cevabı varmıı :)

    YanıtlaSil