20 Şubat 2012 Pazartesi

Bütün Poğaça


Bu tarifi daha önce vermiştim,zeytinli çörek' le hamuru aynı ( sadece hamurum biraz daha az olsun diye su bardağı yerine büyükçe çay bardağı kullandım ) .Görüldüğü üzere şekli farklı :) dilim dilim kesip servis yapmak daha hele ki acil bi misafiriz gelecekse tek tek uğraşmaktansa kıvırı verin ohh , miss :)


Malzemeler

2 yumurta
1 büyükçe çay bardağı sıvı yağ ( ben bu bardağı kullandım )
1 büyükçe çay bardağı yoğurt ( ben bu bardağı kullandım )
1 paket kabartma tozu
tuz
Yeteri kadar Un

İç Harcı İçin

1 bağ pazı
1 kuru soğan
1/2 çay bardağı sıvı yağ
tuz
pul biber

Üzerine serpmek için susam


Yapılışı

Önce iç harcını hazırlayalım , pazıları iyice yıkayıp süzdükten sonra saplarını kesip yaprak kısımlarını ince ince kıyalım.Küp küp doğradığımız soğanı tavada sıvı yağ ile kavuralım ve doğradığımız pazıları ekleyip kavuralım tuz , pul biber ve istediğimiz baharatlarla tatlandırıp soğumaya bırakalım..


Yumurtaların 1 tanesinin sarısını ayıralım ( üzerine sürmek için ) diğer bütün yaş malzemeleri bi kapta karıştırıp üzerine kabartma tozu ve unu ekleyelim elimize yapışmayacak kıvamda yumuşak bi hamur elde edelim..

Yağlı kağıt serdiğimiz ( yoksa tepsiye biraz yağ sürüp üzerine de biraz un serperseniz poğaçanız yapışmaz.Bütün olduğu içinde kaldırmakta zorlanmazsınız ) orta boy tepsinin ortasına bütün hamuru koyup tepsimizin içinde elimizle açalım dikdörtgen bi hal aldığında iç harcımızın hepsini ekleyip kenarlardan ortaya doğru örtelim..

Üzerine ayırdığımız yumurta sarısını sürüp bolca susam serpelim..180 derecede altı üzeri kızarana kadar pişirelim..

Afiyet Olsun..

3 yorum:

  1. bugünlerde soğanlı hamurlara bayılıyorum...pazı yemenin leziz bir yolu olmuş...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Akdeniz Kızı ; duruma hiç böyle bakmamıştım :) çok haklısın pazı, ıspanak yemeyen çocuklar için birebir..sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli duruyor
    ben de yapacağım bakalım,
    ilk iş pazardan pazı alınacak:)

    YanıtlaSil