11 Temmuz 2011 Pazartesi

Beşamel Soslu Börek


Tadı lezzeti yumuşaklığı şahane , yufkalı ama değişik lezzet arayanların imdadına koştum sanıyorum.. :)
Mutlaka denenecekler listesinde ilk sıraları hak ediyor.Tadına bakarken benim kulaklarımı çınlatmayı da unutmayın efenim :)

Malzemeler

5 yufka ( azaltıp çoğaltıla bilinir 1 yufkadan 4 tane börek çıkıyor )
1,5 çay bardağı su
1,5 çay bardağı sıvı yağ

İç harcı

Beyaz peynir
1/2 demet mardaonoz

Beşamel Sos için

2 çorba kaşığı un
2 su bardağı süt
5,6 yemek kaşığı sıvı yağ
tuz

böreklerin üzeri için kaşar rendesi

Yapılışı

Yıkayıp doğradığımız maydanozları beyaz peynirle iyice karıştıralım . Yufkaları 4 eşit parçaya bölelim( + şeklinde keselim ) , bir kaseye sıvı yağ ve suyu koyup karıştıralım ve yufkalara fırça yardımıyla bu yağlı sudan sürelim .Yufkanın geniş tarafına iç harçtan koyup rulo yapar gibi kıvıralım.Ve kendi çevresinde dolayıp gül şeklini verelim.

Margarinle yağlanmış fırın tepsisine dizelim bütün yufkaları bitirdikten sonra 180 dereceli fırında altı üstü pembeleşene kadar pişirelim..

Börekler pişerken beşamel sosu hazırlayalım bir tavaya sıvı yağ ve unu ekleyip unun kokusu geçene kadar kavuralım.
2 bardak sütü ve tuzunu ekleyip pürürssüz bir sos elde edelim.

Fırından çıkardığımız böreklerin üzerine beşamel sosu pay edelim üzerlerine kaşar rendesi serpip tekrar fırınlayalım.

Kaşarlar eriyim üzerleri kızarınca fırından çıkaralım..

Afiyet Olsun..

3 yorum:

  1. Asumancım eminim nefis olmuştur,ben fırını çalıştırmayalı sanırım 2 ay oldu :) tembellik hat safhada.. umarım bende denerim.. bu arada senin küçük yakışıklının fotoğraflarını mail atıcam sana.. ulaştıramadım içime dert oldu..

    öpüyorum..

    pelince

    YanıtlaSil
  2. oyhhh birde tavuklusunu denesene parmaklarını yersin:))Ellerine sağlık

    yemek vakti aylin

    YanıtlaSil
  3. nefis bir börek olmuşş...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil