7 Temmuz 2010 Çarşamba

Marmelatlı Kurabiye





Sıcakta olsa hava serinde olsa biz hanımların bu tatlı ihtiyacı hiç bitmez.Nefis ağızda dağılan bi o kadar şık bir kurabiye ve yanında vanilyali limonata nefissss...


Malzemeler

1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı eritilmiş margarin
1 çay bardağı yoğurt
1 su bardağından bir parmak az pudra şekeri
1 pk kabartma tozu
2 pk vanilya
bir tutam tuz
4 su bardağı un ( ben bir bardak kadarını fındık aromalı un kullandım )
3 yemek kaşığı kadar istediğiniz marmelat ( ben çilek marmelatı kullandım )

Yapılışı

Butün sıvı malzemeyi , vanilyaları ve tuzu bir kaba koyup krema gibi olana kadar karıştırın içine azar azar unu ve kabartma tozunu ekleyin özlü bir hamur yoğurun..

Yoğurduğunuz hamuru 1 cm kalınlığında açarak istediğiniz bir kalıpla kesin ( ben ufak parçalar koparıp elimle tezgahın üstünde incellim tekrar un eklemenize gerek yok )

Alt ve üst olmak üzere kurabiyeleri ikiye ayırın üst kısımlarına tekrar göbek deliği açın..

190 derece üstleri beyaz kalacak şekilde pişirin ( ortalama 15 dakika kadar )

Pişen kurabiyler soğuduktan sonra alt kısımlarına marmelat sürüp üst katlarını kapatın...

Afiyet Olsun..

12 yorum:

  1. Tatlım
    yumurta koymuyoruz demi
    hani unutmadın yazmayı demi

    YanıtlaSil
  2. canım ellerin sağlık oğluşunla yaptığın kurabiyeler sanırım. afiyet olsun yanında limonatayla beraber harikaa

    YanıtlaSil
  3. çiçek gibi harika olmuş.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok şık ve leziz görünüyorlar.
    Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. Yıdız cım bu kurabiyede yumurta yok bende şaşırmıştım ilk tarifi okuyunca ama mutlaka vaktin varya dene yumuşacık bi kurabiye sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Canım Ebrum oğlumla beraber yaptık çok hevesli inş ilerde çok iyi bir şef olur..
    Bu arada limota tarifi geliyo vanilyalı süper bişey sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Umutlu hayat,beğenmene çok sevindim sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Fuat Gencal,çok teşekkürler beğenmenize sevinidim..

    YanıtlaSil
  9. Nefis gözüküyor,beş çayı için olsa keşke;) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Pelin cim Hemen çık gel canım henüz bitmedi :)

    YanıtlaSil
  11. merhabalar,kurabiyeler çok lezzetli görünüyorar ellerinize sağlık vakit bulduğumda mutlaka deneyeceğim

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Aylincim denedikten sonraki yorumlarını merak ediyorum ziyaretine çok sevinidim sevgiler...

    YanıtlaSil