26 Haziran 2010 Cumartesi

Sade Poğaça



Pazar sabahı yaklaşmışken kahvaltı sofralarını şenlendirecek mayasız zahmetsiz bir poğaça tarifi yanında sıcak bir fincan çay dahada önemlisi sevdiklerinizin güler yüzü..


Malzemeler

150 gr oda ısısında margarin
1 fincan sıvı yağ
1,5 fincan yoğurt
1 yumurta ( sarısı üzerine beyazı hamura )
3 bardak un
1 paket kabartma tozu
tuz
susam


Yapılışı

Margarin dahil olmak üzere bütün sıvı malzemeler bir kapta krema gibi olana kadar karıştırılır.

Kabarma tozu katılmış un elenerek sıvı harça yavaş yavaş eklenir.Yoğrulmaya başlanır. Yumuşak bir hamur elde edilir oda ısısında 30 dakika dinlendirilir..

Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye istediğimiz büyüklükte koparılarak poğaça formu verilir.Yumurta sarısı sürülür susam da serpildikten sonra yağ bıçağı ile + şekli verilir..

180 derece fırında altı üstü kızarana kadar pişirilir..

Afiyet Olsun...

3 yorum:

  1. Bizim evdekilerde hasret kaldırlar hamur işine;) ne güzel hazırlamışsın,eline sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Asuman'ım ellerine sağlık. Görüntü süper. Ben bayılıyorum tuzlu hamur işlerine. Ama, Pelin'in dediği gibi bu aralar pek yapmamaya çalışıyorum :)) Yiyen ben oluyorum çünkü.

    YanıtlaSil