6 Ocak 2010 Çarşamba

Truff



Yılın ilk tarifi tatlı olsun istedim.İşte uzun bir süre araştırdığım ama bir türlü cesaret edemediğim,tadını çok merak ettiğim truff u yılbaşı gecesi için yapmaya karar verdim.Tarifini çok severek izlediğim blog arkadaşım yasemin mutfakta 'dan aldım..

Gerçekten hiç sorunsuz bir tarif oldu tadı tahmin ettiğimden çok daha güzeldi..Canım annemin aldığı süslü servis tabağında servis yaptım mutlaka deneyin derim çok kolay pek havalı bir tarif..

Malzemeler

200 gr çikolata (ben hepsini sütlü kullandım )
200 gr krema
250 gr kek kırıntısı ( ben ülkerin paket kekinin kullandım 260 gr dı )



Yapılışı

200 gr kremayı ufak bir tencereye alıp başından hiç ayrılmadan ve sürekli karıştırarak ısıtalım (çok çabuk yanıyor dikkatli olun )

Isınan kremayı ufak parçalara ayırdığımız çikolatanın üstüne dökün. ( çikolata parçaları ne kadar ufak olursa o kadar çabuk eriyor böylece kremayı fazla ateşte tutmak zorunda kalmazsınız ben hatta çikolatalarımı biraz mikrodalgada ısıttım o zaman fazla ufalamak zorunlu değil )

İyice karştırın çikolata tamamen erisin hemhal olsun kremayla..

Rondo da kum haline getirdiğimiz kek kırıntılarını krema ve çikolata karışımımıza ekleyelim..

İyice karıştıralım..Truff hamurumuz hazır oda sıcaklığına gelene kadar bekletelim üzerini streç filmle kapatım buzdolabında bir gece bekletelim..

Ertesi gün istediğimiz boyutlarda yuvarlak yapıp hindistancevizi ,kakao ve fıstık tozuna bulayalım servis yapalım.

  • Tarif bu ölçülerin 2 katıydı ben yarısını kullandım 25 adet kadar çıkıyor hatta biraz fazla
  • Truff hamurumu ben 1 gece bekletemedim saat 11:00 gibi yaptım sabah ,akşamda servis yaptım gayet güzeldi acelesi olanlar için bi dip not olsun..
  • Çikolata miktarını azaltmadım Yasemin nin tarifine göre boolll çikolatalı oldu..

Afiyet Olsun..

2 yorum:

  1. asumancim harikasin :D ellerin saglik! bana guvendigin icin de cok cok tesekkurler!

    YanıtlaSil
  2. bende teşekkür ederim beni tarif aramaktan kurtardın canım sevgiler

    YanıtlaSil