20 Mayıs 2009 Çarşamba

Patlıcan Salatası


Geçen markette gezinirken közmatik diye bişey gözüme çarptı.Daha önce annemde bahsetmişti ama pek patlıcan közlemediğim için dikkatimi çekmedi.Gittiğim markettede indirimde olunca hemen satın aldım denemek istedim.
Uzunca bir süre tezgah altında bekledikten sonra henüz işlevini unutmadan gel dedim közmatik bakalım ne kadar matiksin..

Gerçekten baya matik çıktı kendileri özlelliklede közleme kısmını ablama yaptırınca bana düğmeye basmak bile kalmadı tam otomatik oldu :)

Ablamın söylediğinine göre gayet güzelmiş eskiden anambabam üsülü ocakta yapmak daha zor dedi..
Közlemeler hariç salata benim elimden çıktı bu yüzden gönül rahatığıyla tarife geçebilirim..



Malzemeler

5 tane orta boy patlıcan
kırmızı biber konservesi

yarım demet maydanoz
tuz
yoğurt
sarımsak

Yapılışı

Patlıcanlar közlenir.İnce ince kıyılır içine kırmızı biberden istenildiği kadar eklenir.Maydanoz ince ince kıyılıp eklenir 3 diş kadar sarımsak dövülüp yoğurtla beraber patlıcanlara eklenir.Damak tadiniza göre tuz ilave edilip iyice kapıştırılır..

Afiyet Olsun..



Közmatik huzurlarınızda ..

4 yorum:

  1. :) bende aldım aynı şeyi yapmak için ama daha kısmet olmadı ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Asumancım bayılırım ben de patlıcan salatasına, bu da çokk lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler İpekcim,aynen öyleydi :)

    YanıtlaSil