8 Mart 2010 Pazartesi

Patatesli Çiğ Köfte

Akşam aniden haber gelince maç var bizim evde toplanıcaz olunca bu gelen haberin içeriği hemen görev mahalim,mutfakta soluğu aldım..

Evde olan malzemelerden yaptığım şeylerden bir tanesi de patates köftesi idi .Doğal olarak kırıntısı kalmadı.Tabi tahmin ettiğiniz gibi bu resimler kimsecikler yokken mutfak gayet sakinken çekildi...

Malzemeler

4 Patates
3 su bardağı bulgur
1 çorba kaşığı salça
2 çorba kaşığı biber salçası
1 kuru soğan
Sıvıyağ
Tuz,karabiber
Kimyon, pulbiber
Yarım demet maydanoz
Yarım demet taze soğan
Nar ekşisi
Marul
Limon

Yapılışı

İnce bulguru sıcak su ile yıkayın. Üzerine patatesleri sıcak sıcak rendeleyip karıştırın.
Tencerenin üzerini kapatın.Bulgur patateslerin sıcaklığı ile kabarırken tavaya soğanı ve
sıvıyağı alıp soteleyin. üzerine salçaları ekleyip karıştırın.

Sıcak sıcak bulgur ve patates karışımının üzerine döküp elinizle yoğurun. Daha sonra maydanozu,limon suyunu, nar ekşisini, baharatları ekleyip iyice yoğurun ve elinizle şekil verin.

Sıkarak marul yapraklarının üzerine yerleştirin.Limon dilimleri ile servis yapın.


A fiyet Olsun..


5 yorum:

  1. harika olmuş,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok değişik bir tarif, hiç denememiştim, ellerine sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bende ev halkına geçen sene denmeiştim ama resmini çekmeye fırsatım bile olmadı.Ellerine sağlık.Bak bende isterim :))

    YanıtlaSil
  4. Oooofffffffff
    tam benlik bir lezzet ellerine sağlık ben de maç izlemeye gelem size :)

    YanıtlaSil
  5. Çok memnun oluruz Yıldız,her zaman bekleriz menü bununla sınırlı değildi haberin olsun hafta sonu maç ve f1 var :)

    YanıtlaSil