28 Mayıs 2009 Perşembe

YE #45 Dondurma Etkinliği

Çilek Soslu Muhallebi







Dün akşam misafirlerimin geleceğini öğrenince hep aklımda olan ama bir türlü yapamadığım tatlımı yapıp etkinliğe katılmaya karar verdim resimler biraz kötü çıktı allel acele çektim bir yandan servis yaparken bir yandan resim çeken bir kadın mutfakta görünce misafirlerim biraz afalladılar :))

Hemen tarife geçiyorum

Malzemeler

1 pk kakaolu bisküvi
1 lt süt
1 su bardağı şeker
4 yemek kaşığı un
1 yumurta sarısı
2 pk vanilya
50 gr margarin


Sosu için

1 avuçtan biraz fazla çilek
1/2 su bardağı şeker


Hazır çikolata karnavalı dondurma


Yapılışı

Büyükçe bir borcamın tabanına kakaolu bisküvileri diziyoruz.Bir tencerede muhallebimizi hazırlayama başlıyoruz.Bütün malzemleri ekliyoruz sürekli karaıştırarak üzeri göz göz olana kadar pişiriyoruz.Sıcak sıcak bisküvilerin üzerine döküyoruz.Biraz ılınınca buzdolabında soğumata bırakıyoruz..

Sosu için bir tavaya küçük küçük doğradığımız çilekleri şekeri alıyoruz şeker eriyip çilek kokusunu iyice verene kadar pişiriyoruz.

Bisküvili muhallebiin üstüne istediğiniz şekilde döküyoruz.

Yanında çikolata karnavı dondurmayla servis yapıyoruz..Hımm şahane oluyor :))

Afiyet Olsun..

6 yorum:

  1. bu tatalı çok güzel hakkaten tavsiye ederim herkese

    YanıtlaSil
  2. Süper,tam yaz tatlısı..Ellerinize sağlık.Bu sıcak günlerde tatlı olarak,meyveli-muhallebili,dondurmalı şeyler yiyeceğiz,yaşasın:)Bi de şu kilolar olmasa!:)

    YanıtlaSil
  3. Seninle karşılıkli yiğyip şapırdanmakta çok güzeldi canım ablam :)

    YanıtlaSil
  4. Mosquito,aynen sana katılıyorum bu aralar rejimdeyim ama kilo almasam bare yasaklar hep tatlıdır ya ayaklarım proglanmış gibi beni sürekli mutfaga götürüyorlar :)

    YanıtlaSil
  5. Asumancım gerçekten tam bu havaya uygun bir tatlı ellerine sağlık o resim işiyle ben de kafayı yemiş durumdayım

    YanıtlaSil
  6. Aynen sana katılıyorum bazı blogları geziyorum anacım nasıl yapıyorlar sanki gibip nihat odabaşı çektiyorlar resimleri pes yani çok kıskanıyorum:(
    Ama sende kendine haksızlık etme baklava resimlerin hala hazıma kazınmış durumda :))

    YanıtlaSil